Projecte cooperativa: “Camí CAFEMN”

Comments are off.

Autors: Roger Pich i Ferran Riera

Centre educatiu: Institut Antoni Pous i Argila

Tipus de bona pràctica: Emprenedoria

Descripció

ABP Per treballar el crèdit de síntesi del CFGM de Conducció d’Activitats Físiques i Esportives al Medi Natural.

Partim de presentar el repte als alumnes: 

“Com podem  fer diners per pagar-nos la ruta de final de curs?”

L’alumne crea una cooperativa de classe. Ofereix servei de mecànica de BTT i, guiatges de BTT, Senderisme i Hípica a l’alumnat de 4t d’ESO i de l’IFE de l’Institut.

Treballa  en petit grup confeccionan una web on evidenciarà totes les accions que realitza per poder oferir un servei de qualitat.

A qui va dirigit?

Alumnat de CAFEMN, Professorat d’EIE, Professorat de projectes

Competències que treballa

Competència professional del títol: Conduir clients en condicions de seguretat per senders o zones de muntanya (on no s’hagin d’utilitzar tècniques d’escalada i alpinisme) a peu, en bicicleta o a cavall, aconseguint la satisfacció dels usuaris i un nivell de qualitat dins dels límits de cost previstos.

Capacitats clau: Iniciativa i autonomia, Innovació, Organització del treball, Responsabilitat, Treball en equip, Resolució de problemes.

Compètencies de tots els crèdits del CFGM de CAFEMN.

Quina és la finalitat?

La finalitat és poder treballar desde diferents crèdits una tasca global, per tal, de que l’alumne/a es centri amb una única tasca que tingui sentit per ell.

Descripció detallada

“Camí CAFEMN” és el crèdit de síntesi del CFGM de CAFEMN.

Es treballa desde gener als crèdits de FOL i AGE i segons les necessitats del projecte als altres crèdits del cicle. 

Les dues últimes setmanes de curs, al mes de maig, es treballa íntegrament la ruta escollida pels alumnes i es du a terme.

 Infografia Cooperativa: “CAMÍ CAFEMN” 

A partir del repte:

“Com podem  fer diners per pagar-nos la ruta de final de curs… que podem fer fer?”

 L’alumne/a:

– Crearà una cooperativa d’alumnes, la qual, per mitjà de l’assemblea es prendran decisions de forma democràtica.

– Oferirà un servei de guiatge de BTT i Senderisme de 3 nivells de dificultat als alumnes de 4t d’ESO, després d’observar-los realitzant sessions d’educació física i, confeccionat i fent la simulació de cada ruta.

–  Oferirà un gincana hípica a l’alumnat de l’IFE de l’INS, després de dinamitzar-los per conèixer les seves competències físiques i socials.

– Oferirà 3 sessions de mecànica de BTT per tal de facilitar que els alumnes de 4t d’ESO tinguin les bicis en bon estat.

– Crearà en petit grup una web simulant que és una microempresa dins la cooperativa Apinyó fix(Cooperativa d’alumnes) on oferirà un servei de guiatge en BTT, Senderisme i Hípica especialitzada en el lloc geogràfic on està ubicada i oferent en els seus serveis algun valor afegit i diferenciador de la resta. La web també tindrà la missió de ser el suport on l’alumne/a realitzarà el seguiment de totes les accions del projecte.

– Confeccionar, votarà i vendrà una samarreta com a  merchandising.

-Serà l’organitzador i l’autèntic protagonista del servei, ja que prepararà i realitzarà la comunicació tant amb el professorat dels cursos de l’IFE i 4t d’ESO, com amb els alumnes d’aquests cursos.  

– S’autorregularà per mitjà de la informació de les rúbriques que se li aniran presentant un cop s’hagi decidit les accions que realitzaran. També s’autoavaluarà i coavaluarà.