FP & EOI TOGETHER

Comments are off.

Autors: PROFESSORAT DE L’INS PEDRALBES I DE L’EOI D’ESPLUGUES

Centre educatiu: Institut Pedralbes

Descripció

Diversos grups de cicles formatius de l’INS dins dels mòduls de FOL i Anglès tècnic i alumnes que estan cursant l’Anglès B2 a l’EOI d’Esplugues han fet una col·laboració per treballar conjuntament en anglès un procés de selecció de personal en empreses del sector tecnològic (branca d’especialització d’FP del nostre institut).

A qui va dirigit?

Nosaltres ho hem emmarcat dins dels mòduls de FOL i d’anglès tècnic de cicles formatius.

Competències que treballa

  • Competència en llengua anglesa 
  • Gestionar la seva carrera professional, analitzant les oportunitats d’ocupació/ús, autoocupació i aprenentatge.

Quina és la finalitat?

Millora de l’expressió oral en anglès.

Familiaritzar-se amb els processos de selecció de personal.

Descripció detallada

Pas 1: 

  • ALUMNAT EOI: Tenen el rol d’empresaris i empresàries. Es preparen una oferta de feina real del sector tecnològic en el nostre cas. Cerquen informació de l’empresa, es preparen l’entrevista de treball tenint en compte els requisits que cerquen en els i les candidates (competències tècniques, competències transversals, competències professionals o tècniques complementàries).
  • ALUMNA DE CICLES: Es preparen el seu Currículum, analitzen les seves competències tècniques, transversals i complementàries i el que poden aportar.

Pas 2: 

  • ALUMNAT EOI: Fan un vídeo presentació de la seva oferta de treball explicant detalladament quins requisits demanen. En anglès.
  • ALUMNAT INS: Miren totes les ofertes de feina i escullen una a la que presentar-se. Es preparen un videocurrículum de presentació per a l’oferta de feina escollida. Amb el recurs “Elevator Pitch” treballem que puguin donar una informació clara en dos minuts sobre qui són i què poden aportar a l’empresa.

PAS 3:

  • Entrevistes de feina entre l’alumnat de l’institut i l’EOI en forma de SPEED DATING de manera que cada alumne/a de l’INS pugui ser entrevistat per 3 persones o més i que cada alumne/a de l’EOI pugui entrevistar a tres persones o més.

Pas 4: Coavaluació de l’alumnat entre si i de l’activitat.