Simulació de sistemes de l’automòbil amb Arduino

Comments are off.

Autor/s: Oriol López i Juan Agustín Esteban

Institut Castellarnau. Sabadell

Tipus de bona pràctica: Metodologia, ABP

Descripció

La creació d’una maqueta didàctica satisfà 2 objectius principals. Per una banda els alumnes que la construeixen i programen adquirexen una sèrie de capacitats i coneixements. Per altra banda la maqueta és un material didàctic que es pot fer servir per fer explicacions a l’aula o per muntar pràctiques amb els alumnes.

El mòdul de síntesi de GM és l’espai ideal per poder fer aquest tipus de projecte, ja que entre d’altres, abarca temàtiques de varis mòduls del cicle.

L’Arduino és una placa electrònica senzilla de programar i manipular. És barata i té molts accessoris (sensors i actuadors) igualment accessibles.

D’entre tots els sistemes del vehicle i les seves versions es pot trobar sempre una proposta de simulació que s’adapti a diferents mides de grup, nivell previ, temps disponible, dificultat,…

A dia d’avui tenim maquetes que simulen:

  • Climatització
  • Comunicació inal·làmbrica entre vehicles 
  • Control semi-automàtic de velocitat
  • Alarma i tancament centralitzat
  • Control per veu
  • Control de motor DC
  • Injecció
Accedeix al ppt

Quina és la finalitat?

La finalitat és crear una maqueta que en essència tingui el mateix funcionament que un sistema real en un vehicle. El resultat per l’alumne és l’aprenentatge del sistema en concret, però també d’electrònica, programació i maquetació. A més generem material didàctic per fer servir amb altres alumnes.

Competències que treballa

Treball en equip, autoaprenentatge, capacitat per resoldre problemes, ús de noves tecnologies

A qui va dirigit?

2on de GM d’Electromecànica de vehicles i/o d’altres estudis amb similituds

Accedeix als materials